گاریدو، سرمربی جدید پرسپولیس وارد تهران شد + فیلم نتیجه بازی پرتغال و فرانسه+ ویدیو خلاصه بازی و ضربات پنالتی| برد سخت امباپه نتیجه بازی اسپانیا و آلمان+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی| میزبان حذف شد پخش زنده بازی پرتغال و فرانسه در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۵ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی آلمان و اسپانیا در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۵ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین گل محمدی با مرادمند تمام کرد ویدئو | سالن بهشتی مشهد میزبان جامعه ورزش خراسان‌رضوی در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری پبشنهاد نجومی رضاوند به استقلال| جدایی کلید خورد در انتظار معرفی مدیرعامل استقلال | اعضای هیئت‌مدیره مشخص شدند عملکرد ضعیف استقلال در نقل و انتقالات وزیر ورزش: انتظار جامعه ورزش از رئیس‌جمهور زیاد نیست + فیلم بیرانوند به دنبال بازگشت به پرسپولیس! آزادیِ افشاریان و سهیل مهدی تکذیب شد ستاره تیم ملی نمی‌خواهد به ایران برگردد! امیر قلعه نویی در جام ملت‌ها طرفدار کدام تیم است؟ خاطره تلخ آلمان از اسپانیا در فینال جام ملت‌ها  لیست دوم نکونام رو شد خداداد افشاریان و سهیل مهدی به قید وثیقه آزاد شدند گاریدو مجوز سفر به ایران را گرفت روزبه چشمی به دنبال قرارداد ۳۰ میلیاردی
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

طارمی در آستانه دریافت جازه پوشکاش| ستاره‌ای که با یک قیچی متولد شد!

  • کد خبر: ۶۴۱۴۹
  • ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
طارمی در آستانه دریافت جازه پوشکاش| ستاره‌ای که با یک قیچی متولد شد!
کارشناسان از همین حالا جایزه پوشکاش را برای طارمی کنار گذاشته‌اند و این بزرگ ترین افتخار فردی یک بازیکن ایرانی در عرصه های مختلف فوتبال است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ چلسی بار دیگر مزه هنرنمایی ایرانی‌ها را چشید. شاگردان توخل سه‌شنبه‌شب در یک جدال دراماتیک با گل دقیقه‌۹۳ مهدی طارمی بازی را به پورتو واگذار کردند تا درمجموع ۲ بازی رفت‌و‌برگشت راهی مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا شوند. اما تنها‌صحنه‌ای از این مسابقه که حتی طرف‌داران چلسی را نیز وادار به تشویق کرد، گل آکروباتیک فوق‌العاده مهدی طارمی بود. لژیونر فوتبال کشورمان پیش‌از‌این هم نشان داده بود ید طولایی در این کار دارد.


ستاره‌ای که با قیچی متولد شد!

ستاره بوشهری با یک قیچی‌برگردان به فوتبال ایران معرفی شد! پرسپولیس با نتیجه ۱بر۰ از استقلال عقب بود که حمید درخشان در دقایق آخر بازی، بازیکن ناشناخته و جوان تیمش را وارد میدان کرد. در صحنه‌ای از بازی، این جوانِ تازه‌وارد یک ضربه برگردان زد که به تیر عمودی دروازه برخورد کرد و مهدی رحمتی، دروازه‌بان وقت استقلال، فقط با نگاهش توپ را تعقیب کرد؛ این بازیکن جوان کسی نبود جز مهدی طارمی!

اما ستاره بوشهری دست‌بردار نبود و فصل بعد این حرکت را روبه‌روی فولاد در اهواز تکرار کرد. ضربه فوق‌العاده طارمی در ورزشگاه غدیر اهواز جلوی فولاد با شدت بالایی به سجاف قاب دروازه برخورد کرد و اگر گل می‌شد، قطعا و برای همیشه زیباترین گل تاریخ لیگ برتر ایران لقب می‌گرفت!

با گل پلی‌استیشنی که طارمی با ضربه قیچی‌برگردان به ثمر رساند، بالاخره او هم به آرزویش رسید! تعداد بازیکنان کمی هستند که در این سطح لیگ قهرمانان چنین‌سوپرگلی به ثمر رسانده باشند. تمام حسرت‌های طارمی جبران شد و دیشب در بهترین زمان ممکن، شانس یارِ او بود. حسرتی هم اگر مانده باشد، برای سرمربی پورتو مانده که چرا به طارمی فرصت بیشتری نداد. البته ستاره فوتبال ایران پیش‌تر موفق شده بود در دیدار تیم ملی مقابل سوریه یک گل این‌چنینی را به ثمر برساند؛ اما به‌طور‌قطع، گل او در این مرحله از لیگ قهرمانان بسیار کامل‌تر و جذاب‌تر از همه ضربه‌های قبلی طارمی بود.


مهم‌ترین جایزه فردی تاریخ ایران در انتظار طارمی

مهاجم گل‌زن ایرانی حالا امیدوار است مهم‌ترین جایزه فردی تاریخ فوتبال ایران یعنی جایزه پوشکاش را در مراسم برترین‌های سال به دست بیاورد.
فصل اول حضور مهدی طارمی در پورتو به‌خوبی در حال به‌پایان‌رسیدن است و این بازیکن ارزش‌های بالای خود را در این فصل نشان داد و چه‌بسا اگر پنالتی‌های تیمش را نیز به ثمر می‌رساند، شمار گل‌های خود را بالاتر نیز می‌برد. زدن ۲ گل در لیگ قهرمانان برابر یوونتوس و چلسی و شمار دورقمی گل‌های او در این فصل برای پورتو در لیگ، حالا طارمی را به یکی از بهترین مهاجمان آسیایی شاغل در اروپا تبدیل کرده است.
 
با‌این‌حال شاید مهم‌ترین اتفاق برای او در این فصل هنوز رخ نداده است. جایزه پوشکاش هر‌ساله به زننده زیباترین گل سال تعلق دارد. فیفا ۱۰‌نامزد زیباترین گل سال را انتخاب می‌کند و هواداران فوتبال با رأی خود برنده جایزه پوشکاش را معرفی می‌کنند.
 
کریس رونالدو، نیمار، ابراهیموویچ، خامس رودریگز و اولیور ژیرو بازیکنان مطرحی هستند که پیش‌از‌این موفق به کسب این جایزه شده‌اند. سال قبل سون‌هیونگ‌مین کره‌ای توانست به این مهم دست یابد. با توجه به حضور گسترده هواداران فوتبال ایران در شبکه‌های مجازی، در‌صورتی‌که گل زیبای قیچی‌برگردان طارمی در لیگ قهرمانان برابر چلسی در بین ۱۰ گل برتر سال باشد، او می‌تواند با حمایت هواداران فوتبال‌دوست ایرانی به مهم‌ترین جایزه فردی تاریخ فوتبال ایران برسد و در مراسم برترین‌های فیفا، جایزه پوشکاش را به دست بیاورد.


خداحافظی با‌کلاس

گل دیدنی مهدی طارمی در دیدار پورتو مقابل چلسی در دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا باعث تحسین رسانه‌های معتبر اروپایی شد و برخی از آن‌ها عکس این صحنه را هم روی جلد بردند.
نشریه «گاردین» گل طارمی را دیدنی، جذاب و تماشایی توصیف کرد. این گل دیرهنگام باعث حذف چلسی نشد. نشریه «اکسپرس» گل زیبای طارمی را برای حذف چلسی کافی ندانست.
 
نشریه پرتغالی «آبولا» با تیتر خداحافظی بزرگ و صحنه گل تماشایی طارمی به این بازی و حذف پورتو پرداخت. نشریه «اوژگو» هم نوشت کار و هنر طارمی مانع حذف پورتو نشد. روزنامه «رکورد» روی جلد خود از واژه «گلی شگفت‌انگیز» برای توصیف گل مهاجم ایرانی پورتو یاد کرده است. روزنامه‌نگاران پرتغالی حذف پورتو از لیگ قهرمانان را «با‌افتخار و با‌کلاس» توصیف کردند و فقط از اینکه گل طارمی برای صعود ناکافی بود، تأسف خوردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->